18.-19.05.2019

IAAF

Lattelecom Riga Marathon

18.-19.05.2019

IAAF

Trešā adidas Runners skriešanas skola 3. martā!

Tuvojoties ziemas mēnešu noslēgumam un aktīviem treniņiem pavasarīgos laika apstākļos, arī skriešanas skolā pietuvosimies starta dienai. Runāsim par mūsu olimpiešu pieredzi Phjončhanā, maratona nedēļas un sacensību dienas stratēģijām, kā arī dažādiem fiziskiem un mentāliem faktoriem, lai starta šāviena brīdī būtu gatavi savam labākajam.

Aicinām pievienoties trešajai un šīs sezonas noslēdzošajai veselīgas skriešanas konferencei jeb adidas Runners skriešanas skolas “Lekcijām” 3. martā, Radisson Blu Hotel Latvija konferenču telpās. Izpētiet programmu, sagatavojiet jautājumus un noteikti reģistrējieties. Vietu skaits ir ierobežots. Dalība "Lekcijās" ir bez maksas, bet ar obligātu iepriekšēju reģistrēšanos.

Programma

Laiks Notikums
No 9.30 Ierašanās
10.00

 "Olimpisko spēļu cīņas par uzvaru"

  • Reinis Ošenieks, LTV žurnālists

"Maratona nedēļa un sacensību stratēģija"

  • Renārs Roze, viens no vadošajiem garo distanču skrējējiem
  • Anita Kažemāka, maratoniste, Lattelecom Rīgas maratona galvenā trenere
  • Dāvis Plotnieks, uzņēmējs, maratonists
11.30

Mini EXPO / starpbrīdis

Iespēja iepazīt maratona partneru īpašos piedāvājumus

12.15

Darba grupas (pirmais aplis)

  • "Mentālā sagatavotība sportā", Gundega Ulme
  • "Izplatītākās skriešanas traumas, to cēloņi un risinājumi", Mareks Osovskis
13.00

Starpbrīdis

13.15

Darba grupas (otrais aplis)

  • "Mentālā sagatavotība sportā", Gundega Ulme
  • "Izplatītākās skriešanas traumas, to cēloņi un risinājumi", Mareks Osovskis
14.00  Noslēgums

 "Olimpisko spēļu cīņas par uzvaru"

reinis.jpgReinis Ošenieks, LTV žurnālists


Reinis Ošenieks ir viens no atpazīstamākajiem Latvijas sporta žurnālistiem, kurš ir līdzās mūsu labākajiem sportistiem viņu nozīmīgākajos un atbildīgākajos brīžos. Reinis būs tik tikko atgriezies no ziemas olimpiskajām spēlēm Phjončhanā, kur sekoja līdzi mūsu olimpiešu startiem. Ar svaigām atmiņām par redzēto, piedzīvoto un sajusto, Reiņa stāsts būs par sporta pasaules lielāko skatuvi un mūsu sportistu cīņām par uzvaru.

"Maratona nedēļa un sacensību stratēģija"

Nevienam nav noslēpums, ka garo distanču skriešanā jāplāno sistemātiski treniņi, jāseko līdzi ēdienkartei, noguruma pazīmēm, jātestē sev piemērotākais ekipējums un citas būtiskas lietas. Tomēr, pat ja būsim atraduši savu veiksmes formulu ikdienas treniņu gaitām, nozīmīgu lomu spēlēs, ko mēs darīsim treniņu procesa noslēdzošajā fāzē. Ja maratona nedēļā, dienā un/vai sacensībās pieļausim būtiskas kļūdas, pastāv risks, ka mērķis paliks nesasniegts. Atvērtā diskusijā apskatīsim, kā izvairīties no sastopamāko kļūda grābekļa, un kā veidot savu sacensību stratēģiju maratona dienā, lai treniņos ieguldīto mēs spētu realizēt pēc iespējas labāk.

pp_Renars_bw.pngRenārs Roze,
viens no vadošajiem garo distanču skrējējiem

Kā viens no Latvijas vadošajiem garo distanču skrējējiem, Renārs bieži ir uzskatāms par sacensību favorītu. Atrodoties skrējēju elites priekšgalā, izšķirošu lomu spēlē distancē pieņemtie lēmumi par spēka sadalījumu, savu un konkurentu pozīciju, tempa palielināšanu vai samazināšanu, enerģijas uzņemšanu un daudziem citiem apstākļiem. No Renāra uzzināsim, kādi faktori jāņem vērā, lai adekvāti novērtētu situāciju un spētu ātri pieņemt pareizo lēmumu.

pp_Anita_bw.jpgAnita Kažemāka,
maratoniste, Lattelecom Rīgas maratona galvenā trenere

Anita ne tikai iekrājusi lielu pieredzi kā profesionāla skrējēja, bet arī kā trenere, kuras paspārnē pamatus liek gan jaunie skrējēji, gan Latvijas čempioni. Anita ir redzējusi daudz – gan skrējēju veiksmes, gan kļūdas, kas pieņemtas treniņu procesā, maratona nedēļā un sacensību dienā. Diskusijā runāsim par biežāk sastopamajām kļūdām un labākajām pieejām, kas pierādījušās praksē.

15167677_10211767648133149_4865547309116625212_o.jpgDāvis Plotnieks,
uzņēmējs, maratonists

Dāvis ir viens no Latvijas aktīvākajiem maratontūristiem. Noskrējis ap 20 maratoniem 15 valstīs vairākos kontinentos, Dāvja prioritāte nav bijusi pēc iespējas augstvērtīgāks rezultāts, bet gan lieliski pavadīts laiks distancē. Dažādi reģioni, formāti, klimati, organizatoriskie līmeņi veidojuši iespaidīgu pieredzi par 101 praktisku lietu, kas var palīdzēt izbaudīt skrējienu, vai gluži pretēji – to sabojāt. Ar savu skriešanas pieredzi Dāvis kā treneris dalās adidas Runners kopienā.

Mini EXPO / starpbrīdis

Pirms ķersimies klāt darba grupām, izkustināsim kājas, satiksim skriešanas draugus un uzzināsim visu aktuālo un sarūpēto no maratona draugiem un partneriem iekš mini EXPO.

  • pie adidas un Sportland būs iespējams veikt skriešanas apavu testus uz skrejceļa, iepazīties ar jaunāko skriešanas kolekciju un uzzināt aktuālo adidas Runners Riga komūnā;
  • par visu jaunāko sporta uzturā uzzināsiet pie Isostar;
  • par muskuļu atjaunošanās procesiem un kā tos padarīt efektīvākus uzzināsiet pie Incrediwear;
  • pie "Veselības centra 4" un Capital Clinic Riga būs iespējams saņemt fizioterpeita konsultācijas un informāciju par teipošanu, tehniskā ortopēda ekspresdiagnostiku un konsultācijas, kā arī flebologa konsultāciju par kāju vēnu veselību un mobilo skrīningu;
  • visu aktuālo skriešanas tehnoloģiju pasaulē meklējiet pie "pulsometrs.lv";
  • par slāpju veldzēšanu rūpēsies dabīgais minerālūdens "Mangaļi".

Turpinājums divās darba grupās 

"Lekciju" trešo, noslēdzošo daļu turpināsim darba grupās (semināros). Darba grupas norisināsies šaurākā lokā, dodot iespēju tēmas apskatīt padziļināti, iesaistot auditorijas jautājumus. Darba grupas tiks organizētas divām atsevišķām tēmām paralēli, kuras atkārtosies divas reizes (divi apļi).

ulme.jpg"Mentālā sagatavotība sportā",
Gundega Ulme, sporta psiholoģe


Lai kļūtu par labākiem skrējējiem, ne vienmēr nepieciešams trenēties vairāk vai ilgāk. Mūsu sniegums ir cieši saistīts ar to, cik labi mēs tiksim galā ar izaicinājumiem, ar kuriem sastapsimies, esot ceļā uz izvirzīto mērķi. Kāda loma ir mentālai sagatavotībai? Vai to var trenēt? Kāpēc sportistam veidojas uztraukums pirms sacensībām un kā sevi nomierināt satraukuma brīžos? Kādi ir sastopamākie cēloņi motivācijas zudumam un kā tos atpazīt? Neatkarīgi no izvēlētās distances un spējām, šīs zināšanas palīdzēs ikvienam.

Mareks.png"Izplatītākās skriešanas traumas, to cēloņi un risinājumi"
Mareks Osovskis, fizioterapeits, lektors


Diemžēl no traumām nav pasargāts neviens sportists - tās piemeklē gan iesācējus, gan vispieraudzējošākos skrējējus, un nereti tās piemeklē mūs laikā, kad jūtamies labā formā, gatavi aktīvam treniņu procesam. Neskatoties uz to, tas, ko mēs varam ietekmēt, ir traumu riska mazināšana. Skrējēju celis, ahileja tendinīts, hamstringu problēmas, plantārais fasciīts, kaulu plēves iekaisums, stresa lūzumi klasiski ierindojas starp izplatītākajām traumām skriešanā. Kāds ir to cēlonis? Kāds ir risks? Vai var turpināt skriet? Kā vislabāk ārstēt? Un kā novērst traumas atkārtošanos? Par visu būtisko traumu profilaksē un rehabilitācijā dzirdēsim no Mareka.

 

Seko jaunumiem

17861 Sekotāji

Sekotāji

Lattelecom Rīgas maratons

Sekotāji

Lattelecom Rīgas maratons

Lattelecom Riga Marathon

Pieraksties jaunumiem

Galvenais partneris

  • Lattelecom

Partneris

  • Rimi

Sponsori

  • adidas
  • WESS
  • Sportland

Organizē

  • NECom
  • Rīgas Dome